Klimmers

Door mijn achtergrond in de klimsport gaat mijn interesse uit naar een effectieve trainingsmethode voor klimmers. Lichaamsspanning, coördinatie, lenigheid en balans zijn hele belangrijke kwaliteiten voor elke serieuze klimmer.

Klik op "meer info".

Meer informatie

Pilates voor klimmers

Samen met Nienke Swart (voormalig Nederlands Kampioene Sportklimmen) organiseer ik regelmatig “Woman on Walls” workshops, waarbij we een blok besteden aan Pilates en/of Poweryoga, en een blok aan klimmen. Deze workshops vinden plaats in Klimcentrum Neoliet Eindhoven en op locatie in andere klimhallen in Nederland en Duitsland.

Een effectief Pilates-programma voor klimmers richt zich met name op het versterken van het krachtencentrum, besteedt aandacht aan de verhoging van de flexibiliteit (met name in de heupen) en voorkomt of herstelt een spier-disbalans.

Herken je als klimmer het gevoel dat je een bepaalde pas in een boulder niet kunt maken of dat je een bepaalde passage in een route maar niet onder de knie krijgt? Werken aan de core-spieren (rug, buik, billen) zal je fysieke mogelijkheden vergroten, leert je efficiënter je adem te gebruiken als ondersteuning van een beweging, maakt je bewegingen vloeiender en creëert een bewustere focus. Je traint dus niet alleen simpelweg je lijf of alleen je mentale stuk. Het maakt je als klimmer completer en daardoor zal het klimmen niet alleen beter maar ook leuker worden.